Kreatin je celosvětově nejprodávanější suplement v objemovém období, neboli pokud chcete nabrat svaly. Pokud se ptáte co to Kreatin je? Tak se jedná o dusíkatou organickou kyselinu, která se běžně objevuje ve svalové tkáni a nejčastěji kreatin přijímáte aniž byste o tom věděli v mase. V tomto článku se budeme bavit o nejběžnější podobě kreatinu a to Kreatin Monohydrát.

Jaké jsou účinky kreatinu?

  • Udržuje vodu ve svalech, díky čemuž jsou svaly dočasně mohutnější
  • Zvyšuje svalovou sílu a tím dosahujete lepších výsledků, zvedáte větší váhy
  • Podporuje svalovou regeneraci a růst
  • Zlepšuje svalovou kontrakci při tréninku

Jak chutná kreatin?

Po otevření dózy zjistíte, že kreatin se prodává v krystalické podobě, jako cukr. Čistý kreatin je naprosto bez chuti a zápachu a ve vodě je nerozpustitelný. Doporučuji ho vkládat do úst na čajové lžičce a zapít 200 ml ovocného džusu, který v sobě má jednoduché cukry, které zefektivní transport kreatinu do svalů.

Jak se dávkuje kreatin?

  • První fáze berte 5-7 dní 4x denně 5g. Za den celkem tedy 20g kreatinu.
  • Po uplynutí této doby berte 4-6 týdnů 5-10g. Doporučuji v tréninkový den 5g před tréninkem a 5g po tréninku a v netréninkový den stačí pro udržení 5g.
  • Po uplynutí této doby druhé fáze kreatin přestaňte brát třeba na 1 měsíc.

Tipy na kvalitní Kreatin Monohydrát: Reflex Creapure Creatine a Universal Creatine

V případě zdravotních problémů doporučuji probrat možnost suplementace s vaším doktorem.