Prasečák, neboli prasící/prasečí den. Pro každého člověka v dietě nejočekávanější den v měsíci na který se člověk těší více, jak na Vánoce. Mnoho lidí si myslí, že prasečák v dietě nemá své místo, ale tím se šeredně pletou. Takovýto den má velkou roli v funkčnosti diety a její další nastartování. Název toho dne je odvozen od slova prasit se, protože v tento den můžete jíst takříkajíc do „prasknutí“ a vše v součásti diety.

Prasečák v dietě

Nejčastěji je součásti diety na principu vlnění sacharidů například:  Pondělí: 50g, Úterý 100, Středa 150 atd.  Význam prasečáku je v jeho znovu nastartování metabolizmu. Když držíte delší dobu dietu váš metabolizmus se tomu přizpůsobí a zpomalí. Podobný jev nastává i při vlnění sacharidů a proto je třeba dát takový „kopanec“ metabolizmu prasečákem, kdy sníte za ten den třeba 2x tolik sacharidů co za celý týden při vlnění. Následně zase začnete standardně vlnit sacharidy a vhodné je hned po prasečáku začít dnem s nejnižším počtem sacharidů.

Kdy zařadit prasečák

Toto je velice specifické a záleží na každém, podle osobního pocitu. Nejčastěji se zařazuje v rozmezí intervalu po 3 týdnech až 1 měsíce.

Čeho se vyvarovat v prasečáku
Povoleny jsou sacharidy dle libosti a všechny sladkosti. Dejte si ovšem pozor na příjem tuků, ten byste neměli přehánět.