V ovoci se nalézají dva druhy cukrů fruktóza(ovocný cukr) a glukóza(hroznový cukr). Cukry jsou jedno z nejvíce řešených témat u ovoce a je důležité říci, že tělo cukr potřebuje a především mozek pro správný chod a jak jsem již psal v předešlém článku Patří ovoce do diety? je vhodné jíst ovoce ke snídani a svačinám, kdy rychle díky  cukrům, které jsou nejlepším zdrojem energie pro tělo dodá tělu energii.

Všeho s mírou. Pokud to přeženeme s množstvím ovoce a tím i množstvím cukru, které bude nadměrné a tělo ho za den nevyužije pro svůj chod nastane to co rozhodně v dietě nechceme a to že bude napomáhat k ukládání tuků.

Množství cukru v ovoci?

Nyní vás seznámím o množství cukru v gramech v různých ovocných plodech.

Ovoce Množství cukru
Jablko (1kus ) 20g
Pomeranč (1kus) 16g
Mandarinka (1kus) 6g
Banán (1kus) 25g
Grep (1kus) 18g
Meruňky (1kus) 11g
Švestka (1kus) 7g
Ananas (100g) 14g
Broskve (1kus) 9g
Nektarinka (1kus) 13g
Hruška (1kus) 24g
Třešně (100g) 15g
Borůvky (100g) 16g
Brusinky (100g) 13g
Černý rybíz (100g) 17g
Hroznové víno (100g) 19g
Jahody (100g) 10g
Pomelo (100g) 10g
Kiwi (1kus) 5g
Černé olivy (100g) 3g
Mango (100g) 18g

*Všechny uvedené hodnoty jsou čistě orientační. Přesný obsah cukru záleží čistě na každém ovoci zvlášť, například podle toho, jak moc je uzrálé. Čím více uzrálé ovoce je tím má větší obsah cukrů.

*Hodnota kus udává průměrnou velikost a hmotnost daného ovoce.

*Hodnoty  mají v sobě započtené i plnohodnotné cukry, neboli sacharidy a nejsou to tedy hodnoty pouze jednoduchých cukrů.