Dieta v podobě sacharidových vln je aktuálně nejefektivnější dieta, kterou používají i profesionální sportovci. Jedná se o jednu z nejnáročnějších diet na psychiku a především na striktní dodržování jídelníčku, který musí přesně splňovat množství sacharidů na daný den.

Sacharidové vlny jsou hodně o „přemýšlení“, kdy si člověk musí rozdělit nastavený denní příjem sacharidů, tak aby mu vydržel po celý den. Dále doporučuji si již den předem ujasnit a případně připravit, co budete další den jíst. Nepostradatelným pomocníkem v této dietě je kuchyňská váha, kdy musíte mít jídlo přesně odvážené, abyste pomocí kalorických tabulek, či z popisku složení na produktech spočetli, kolik má dané jídlo v sobě sacharidů a následně tuto sumu odečetli od denního limitu.

Proč je sacharidová dieta tak účinná?

Na klasickou dietu si tělo rychle zvykne a přizpůsobí se jí a tím přestanete hubnout a budete muset zase snižovat kalorický přísun, což samozřejmě není možné do nekonečna. Oproti tomu, když máte sacharidovou dietu a vlníte sacharidy, tak máte každý den jiný příjem sacharidů a tělo nemá šanci si na tuto dietu zvyknout a tak je dlouhodobě efektivní.

Jak vlnit sacharidy?

Základ sacharidové diety je samozřejmě vlnění sacharidů, které je dosti individuální. Musíte sami zjistit, jaké hodnoty na vás nejlépe fungují a pokud máte nastavený příliš vysoký příjem sacharidů ve vlnění tak hubnutí bude minimální, či žádné, následně je třeba příjem snížit.

Ukázkové vlnění sacharidů:

1. Týdenní fáze

  • Pondělí 50g sacharidů
  • Úterý    100g sacharidů
  • Středa   150g sacharidů
  • Čtvrtek 200g sacharidů
  • Pátek     250g sacharidů
  • Sobota  300g sacharidů
  • Neděle  350g sacharidů

2. Dvě fáze v jednom týdnu

  • Pondělí 50g sacharidů
  • Úterý    100g sacharidů
  • Středa  150g  sacharidů
  • Čtvrtek 200g  sacharidů
  • Pátek      50g sacharidů
  • Sobota  150g sacharidů
  • Neděle  200g sacharidů

Doporučuji nejdříve začít celotýdenní jednou fází a následně, když budete postupně přestávat hubnout najeďte na dvojitou fázi vlnění sacharidů v jednom týdnu.

 Je důležité se jednou týdně zvážit, abyste zjistili změnu za týden vlnění sacharidů. Vážení by mělo probíhat vždy ve stejný čas a nejlépe hned po ránu, aby bylo co nejmenší zkreslení, například každou sobotu ráno.

V sacharidové dietě je možné aplikovat „Prasečák“, o kterém si můžete přečíst ZDE: „Co je to Prasečák„. Doporučuji ho aplikovat tak jednou za měsíc, či za 3týdny. Znovu nastartuje váš metabolizmus.