V tomto článku se zaměřím na zdravé hubnutí, dále na nejproblémovější dámské partie stehna a zadek. U pánů je nejproblémovější partie břicho.  Než začnete se samotnou dietou doporučuji navštívit nutriční centrum s inBody přístrojem na přesné zjištění složení vašeho těla. Z výsledku měření se dozvíte váhu kostí, svalů, tuků a vody ve vašem těle. Díky těmto hodnotám vám přístroj poví vaší denní hodnotu BMR (bazálního metabolismu). Hodnota BMR je energetický výdej vašeho těla (kcal/kj) pro fungování orgánů a všech životních činností vašeho těla. Od této hodnoty se odvíjí sestavení jídelníčku a doporučení fyzické aktivity, aby byl váš denní energetický výdej (BMR+ pohybová aktivita) větší, nežli energetický příjem z potravy.

Jak shodit tuk na břiše? Tuk na břiše patří mezi nejvíce nedobytné pevnosti při hubnutí. Můžete posilovat břicho sebe tvrději všemi možnými cviky, ale bez efektivní diety vaše tvrdě vypracované břišní svaly nikdy nebudou vidět. Proto většina kulturistů říká, že vypracované břicho se nedělá v posilovně, ale kuchyni. Samozřejmě je dobré dietu podpořit kardiem například na běhacím pásu, či rotopedu. Spalování tuků začíná cca po 30 minutách aktivity, do této doby se spalují především cukry přijaté v potravě.

Nyní víte, jak shodit tuk na břiše. Nastává tedy otázka: jak zhubnout stehna a zadek? Tyto partie je mnohem jednoduší přepracovat z oplácaných na svalnaté. Hlavní díl spočívá v pravidelném tréninku nejlépe 3x týdně:

Stehna:

  1. Výpady 3 série po 20 opakování
  2. Zakopávání na stroji  3 série po 12 opakování
  3. Předkopávání na stroji 3 série po 10 opakování

Zadek:

  1. Dřepy 3 série po 12 opakování -> postupem času používejte závaží pro ztížení
  2. Výstup na bednu/stupínek -> co nejvíce opakování zvládnete

Závěrem:

Při hubnutí a tvarování postavy je stejně důležitá dieta, jako fyzická aktivita a posilování.  Pokud nebudete dodržovat tréninkový program, či dietu nedostaví se očekávané výsledky na vaší postavě.