Obecně vzato je hubnutí věda, aby člověk mohl tento způsob postupného úbytku tukové tkáně aplikovat, musí nahlédnout pod pomyslnou pokličku a pochopit na jakých principech to celé stojí a padá. Hned na úvod zapomeňte všechny tipy od kamarádek ve stylu „přestaň žrát“, nebo drž hladovky, atd. Tyto drastické diety vám mohou způsobit různé zdravotní komplikace, včetně rozhození zažívacího systému. Zároveň se to znatelně podepíše na vašem psychickém stavu. Budete nervózní, podráždění, bez energie. To se stane pro váš organizmus nezvladatelné a během chvíle se zase navrátíte k předešlému stylu stravování a nakonec ještě nějaké to kilo přiberete.

Jak správně hubnout?

Existují dvě základní pravidla, kterými byste se na vaší cestě za ideální postavou měli řídit:

  1. Jezte často (5x denně) v pravidelnou dobu. Nejlépe každé 3 hodiny jedno jídlo. Například: 1) snídaně, 2)svačina, 3)oběd, 4)svačina, 5)večeře. Lidské tělo je velice inteligentní. V případě, že jíte v nestálou dobu a 1-2x denně. Tělo si automaticky začne ukládat zásoby do tukové tkáně, protože se začne bát o příjem potravy (zdroj energie). Tento jev je dán historicky a geneticky. Pračlověk si musel neustále ukládat přebytečnou energii do tukové tkáně, protože mamuta ulovil jednou za dlouhou dobu a mezi tím jedl nízko kalorické bobule.  Pokud budete jíst často a v pravidelnou dobu. Tělo nebude mít potřebu energii ukládat do tukové tkáně, protože ví, že může počítat s dalším přísunem potravy ve stejnou dobu.
  2. Jezte více, ale zdravě. Možná vás toto pravidlo zarazilo. Vždyť je to na první pohled nelogické, jak mohu zhubnout, když budu jíst více? Proto je tam to „zdravě“. Nyní vám ukážu, proč toto pravidlo platí. Ke svačině sníte balíček  150g nezdravých brambůrek Lays. Tím spořádáte přibližně 800Kcal. Podobnou kalorickou hodnotu má 600g vařené rýže, či 1,4Kg salátové okurky. Vidíte už ten velký rozdíl mezi gramáží a kalorickou hodnotou nezdravé potraviny a zdravé?

Nastává otázka co jíst abych zhubla? Základem jsou jídla s vysokým podílem bílkovin a minimem nezdravých tuků. Například kuřecí maso, tvarohy, Cottage sýry, jogurty. K tomu je nutná příloha s vysokým podílem plnohodnotných sacharidů (rýže, luštěniny). Doporučuji ovesné vločky, ty se hodí na ke snídani, či svačině. Lze z nich upéci i spousta druhů ovesných sušenek a dalších výtvorů.

Jak podpořit dietu?

  1. Jednoznačně pohybem. Dieta sama o sobě je po čase bezzubá a úbytek se postupně zpomaluje. Proto doporučuji přidat pohybovou aktivitu. Nejefektivnější pohybová aktivita je posilování, při té se spaluje nejvíce tuků. Následuje běhání, či jakýkoliv sport.