Dnes se vám pokusím odpovědět na otázku, jaké pečivo byste měli v dietě jíst. Řada lidí, kteří drží přísnou dietu nepovažují vhodné jakékoliv pečivo do diety a zcela se mu vyhýbají. Toto striktní rozhodnutí je čistě na vás, zda bude mít pečivo své místo ve vašem jídelníčku, podle přísnosti vaší diety.

 Jaké pečivo nepatří do diety?

Odpověď je zcela jednoduchá jedná se o takzvané „bílé“ pečivo tvořené z pšeničné mouky. Například bílý rohlík nazývaný také, jako tukový. Dále housky, různé bagety a chleba.  Někteří lidé tyto potraviny označují, jako takzvanou „prázdnou energii, či prázdné kalorie“. Lze si z toho vydedukovat, že snědením tohoto pečiva nezíská naše tělo žádnou živinu, pouze prázdné kalorie, které si najdou své místo ve vašich tucích.  Bílé pečivo obsahuje také hodně jednoduchých cukrů u rohlíku tvoří přibližně 50% hmotnosti.

V dietě se bílému pečivu zcela vyhýbejte.

 Jaké pečivo patří do diety?

Jedná se o celozrnné pečivo tvořené celozrnnou moukou.  Toto celozrnné pečivo neobsahuje jednoduché cukry, ale složité sacharidy, které jsou našemu tělu prospěšné a neukládají se do tuků. Celozrnné pečivo tedy není prázdná kalorie. V dietě si můžete dopřát celozrnný rohlík, celozrnnou housku, či chléb. Ovšem je nutné zase s mírou a nepřehánět to s tím. Celozrnné pečivo je dobré ke snídani, či občas k svačině. Raději, ale jezte rýžové chlebíčky, či suchary. Tam je totiž jistota složení.

Na co si dát pozor při výběru pečiva?

Dnes najdete snad v každém obchodě „celozrnné“ pečivo. Bohužel většinou se nejedná o celozrnné pečivo, jaké chceme, ale pouze o bílé pečivo s přídavkem celozrnné mouky a obarvené karamelem, aby bylo tmavé a my si mysleli, že se jedná o pravé celozrnné pečivo.

Jak vybírat celozrnné pečivo?

Rozhodně si vybírejte celozrnné pečivo, pouze to u kterého víte složení. Složení najdete na obalu, či na popisku u pultu ve formě postupně za sebou jdoucích zastoupených surovin. Obsahově nejvíce zastoupená suroviny je vždy napsána, jako první a následují další suroviny s menším obsahem v produktu postupně jdoucí za sebou.

Příklad: Naleznete tmavou housku, která obsahuje: Pšeničná mouka, Celozrnná mouka, atd… Již nyní víte, že první napsaná surovina má největší zastoupení. Tuto housku si tedy neukupujte, protože obsahuje nejvíce bílé (pšeničné) mouky.

Bohužel stále není na obalu v obsahu napsáno přesné procentuální zastoupení jednotlivých složek produktů.

Kde nakoupit celozrnné pečivo?

Nejlepší varianta je nějaký místní pekař u kterého máte jistotu složení a že se nejedná o rozpékané pečivo. Pokud je pečivo rozpékané ztrácí určité množství svých výživových hodnot a vitamínů, které v sobě celozrnná mouka obsahuje.