Moderní doba přináší různé vychytávky, jak si dopřát takřka totožnou chuť nápojů, bez použití cukru. Ano mám nyní na mysli Light nápoje například: Pepsi Light, CocaCola Light, CocaCola Zero, Modrý Monster energetický nápoj, Red Bull Sugar Free a mnoho dalších.  Všechny tyto nápoje se chlubí takřka nulovou kalorickou hodnotou a zachovávají si obdobnou chuť svých normálních verzí s cukrem, kde je většinou minimálně 11g jednoduchých cukrů na 100ml. Nyní ovšem nastává, jestli jsou vhodné do diety?

Light nápoje v dietě Ano, či Ne?

Podle mého názoru mají light nápoje v dietě své místo například, když na nás přijde chuť na sladké a je mnohem lepší si dát CocaColu Light, nežli normální CocaColu, kdy v jedné skleněné sklenici CocaColy s obsahem 330ml  je 35g cukrů a má energetickou hodnotu 140kcal. Oproti tomu v CocaCola Light je 0g cukrů a její energetická hodnota  je pod jednu 1kcal na 330ml.

To samé pokud si rozebereme nějaký energetický nápoj například Red Bull. Normální Red Bull ve své 250ml verzi má v sobě 28g cukrů a 110kcal energetickou hodnotu. Oproti tomu Sugar Free verze Red Bullu má 0g cukrů a 10kcal energetickou hodnotu.

 Jaké množství?

Zde už je háček. Rozhodně nelze denně vypít 2 litry light nápoje a myslet si že je to správné. Light nápoje by měli tvořit pouze doplněk vašeho pitného režimu v malém množství a rozhodně ne základ pitného režimu. Základem pitného režimu musí být vždy čistá voda.

Jak jsem již psal rozhodně není nutné Ligh nápoje zatracovat a vyhýbat se jim, jak čert kříži, ale jako většinou u všeho platí VŽDY S MÍROU.

Dalším důvodem proč by neměli tvořit tyto Light nápoje základ vašeho pitného režimu je jejich složení. Sice po kalorické stránce jsou bezvadné a člověk si pak nemusí dělat vrásky a vyčítat si, že zhřešil. Ovšem o tom zda pití těchto nápojů  je  ZDRAVÉ ve větším množství, kvůli jejich složení by se dalo dlouho polemizovat a rozhodně bych to nedoporučoval s nimi přehánět.