Nejraději mají palačinky děti se zmrzlinou, teplým ovocem a šlehačkou. Dospělí nad nimi často ohrnují nos, protože je řadí mezi jídla pro děti. V tomto článku se vám pokusím ukázat, že palačinky nejsou jen pro děti. Existuje několik desítek způsobů, jak je usmažit a podávat. Zaměřím se především na dietní a fitness verze.

Ingredience palačinek

Klasické palačinky se dělají ze soli, mléka, vajíček, polohrubé mouky a moučkového cukru. Taková verze nemá v redukčním jídelníčku s cílem úbytku na váze co dělat. Stačí přitom nahradit některé suroviny jinými a dietní verze je na světě. Polohrubou mouku nahraďte nejlépe ovesnou moukou nebo žitnou. Moučkový cukr do diety rozhodně nepatří a nahradíte ho přírodním sladidlem stévií nebo půlkou odměrky čokoládového proteinu. Protein těsto osladí a ochutí po čokoládě. Navíc přidá potřebné bílkoviny, které vaše tělo v dietě využije, aby zabránilo spalování svalové tkáně místo tukové.

Náplně palačinek

Standardně se podávají s marmeládou, zmrzlinou nebo nutelou. Znovu platí, že nic z toho nepatří do diety. Čokoládovou náplň vytvoříte smícháním dietního tvarohu s odměrkou proteinu a trochu pravého hořkého kakaa. Doporučuji vyzkoušet osvěžující směs lesního ovoce. Základ je koupit zmrzlou směs lesního ovoce. Tu následně tyčovým mixérem rozmixujete na dřeň a přidáte do palačinek.

Tip: Jestliže nemáte moc času, kupte si hotové fitness „nutely“, které se prodávají v kamenných i internetových obchodech s fitness výživou. Neobsahují žádný cukr, ani přidané tuky.

Recept na palačinku:

  • Nasypte do mísy 100g ovesných vloček a 30g čokoládového proteinu.
  • Rozklepněte dvě vajíčka do misky a přidejte trochu skořice.
  • Vše důkladně nejlépe rukou promíchejte.
  • Dle potřeby přidejte trochu vody, aby těsto mělo správnou konzistenci.
  • Rozpalte si teflonovou pánev s kapkou extra panenského olivového oleje.
  • Nalijte těsto na pánev a vytvarujte do správného tvaru.
  • Smažte do zlatova.
  • Hotovou palačinku naplňte promíchanou náplní z čokoládového proteinu, nízkotučného tvarohu a trochy stévie.
  • Hotovo.

Poznámka: Výsledná palačinka je bílkovinovou bombou s obsahem cca 50g bílkovin + obsahuje zdravé tuky ze žloutku a plnohodnotné sacharidy z ovesných vloček.

Další zajímavé recepty na slané i sladké palačinky naleznete na těchto stránkách nebo na http://palacinky.org/.