Občas se někdy vyrojí nějaký mýtus, že káva se v dietě nemá pít. S tímto tvrzením souhlasím, pouze pokud si dáte do kávy dvě kostky cukru a k tomu ještě smetanu. Pokud, ale budete pít samotnou kávu, či s trochou mléka, tak jsou vědecké studie, že naopak káva POMÁHÁ v hubnutí. 

Jak pomáhá káva v hubnutí?

Káva pomáhá v hubnutí díky svému složení. Hlavní látkou pomáhající v spalování tuků je kofein, množství kofeinu v kávě záleží na jejím druhu. Rozmezí obsahu kofeinu v různých druzích kávy se pohybuje od 0,5% do cca 2,5%. Normální šálek kávy má průměrně 100mg kofeinu.  Díky kofeinu káva zvyšuje energetický výdej člověka, díky jejímu účinku na nervovou soustavu a činnost srdce.  Káva se využívá, jako nejrozšířenější „nakopávač“, tedy zdroj energie před různými pohybovými aktivitami, například návštěvou posilovny. Člověk se pak více soustředí na samotné cvičení a má více energie a tím zvládne odcvičit více, nežli když by si nedal onu kávu před tréninkem.

Podle různých studií káva, také snižuje riziko různých srdečních chorob a díky vysokému obsahu antioxidantů, také blahodárně působí na vaše zdraví.

Možné negativní účinky kávy?

Při nadměrném pití kávy vás mohou postihnout některé negativní účinky spojené s nadměrným množstvím kofeinu v těle. 

Nejčastější negativní účinky:

  • Nemožnost usnout večer (Z důvodu nadměrné energie dodané tělu v kávě (zdroj energie:kofein)
  • Nervozita
  • Bolesti hlavy

Tyto negativní účinky nadměrného požívání kávy jsou jedním z hlavních důvodů, proč by to člověk ani s kávou neměl přehánět. Také je třeba říci, že pokud budete neustále používat nadměrné množství kávy (kofeinu) tělo si na tento přísun časem zvykne a na vás káva přestane působit. Je to jedna z evolučně danou funkcí těla, že si zvyká na různé podmínky.