Nákup proteinu se pro mnohé lidi může zdát, jako naprostá věda, protože nemají potřebné informace, podle kterých si vyberete ten správný.

Nejčastější dotazy jsou většinou od rodičů, kteří nemají vůbec žádné informace o proteinech a často je řadí mezi steroidy a zakazují je svým potomkům v rozmezí 15-18 let. Pro začátek objasním tento naprostý nesmysl. Protein, neboli česky bílkovina  je čistě přírodní látka získaná mechanickými postupy z mléka. Není tedy žádný důvod zakazovat ho potomkům. Více o bílkovinách si můžete přečíst na Wikipedii ZDE.

Jak vybrat správný protein?

Na dnešním trhu je mnoho druhů, ale který je ten vhodný právě pro vás? To záleží na více faktorech:

  1. Na druhu diety, pokud jste v dietě doporučuji protein s vysokým procentem bílkoviny, které obsahují méně tuků a cukrů.
  2. Kdy ho chcete pít, jestli před spaním, nebo před tréninkem, či po tréninku.
  3. Pokud jste vegetariáni, tak pro vás jsou zde rostlinné, které mají většinou v názvu „Vegan“

Jaký protein po tréninku?

Po skončení tréninku se zpravidla udává, že byste ho měli vypít do 30 minut po tréninku. Osobně doporučuji 15 minut po tréninku. Zde je velká nabídka proteinů, které můžete po tréninku pít.

  • Whey- klasický standardní  syrovátkový protein, doporučuji s metodou získání CFM, která nabízí nejčistší bílkovinu.  Whey proteiny můžete mít například 100%, či 85% záleží na vás, jak kvalitní si vyberete.
  • Hydro- V hydru  je bílkovina již předštěpená, neboli předtrávená a díky tomu se do těla dostane mnohem rychleji, nežli klasický Whey.

Jaký protein před spaním?

Zde je jasná volba nočního proteinu s Kaisenem. Tato bílkovina Kaisen se dokáže v těle postupně uvolňovat po dobu 7 hodin a tím dodávat přes noc svalům a tělu potřebné živiny v podobě bílkovin, pro jejich růst, či regeneraci. Tyto poznáte podle toho, že obsahují již zmíněnou postupně uvolňující bílkovinu  Kaisen, ale také mají nejčastěji v názvu „Night“, nebo „Caisen“.

Další informace naleznete na:  www.namakej.se.

Příprava: Do 250ml vody dejte jednu odměrku a promíchejte. V případě, že bude moc hustý na vás, či sladký přidejte více vody, nebo naopak uberte.