Dnešní článek bude spíše technického rázu zaměřený pro majitele sportovních center, kam patří i posilovny.  Fitness centra po celé republice v posledních letech rostou, jako houby po dešti. Tento jev se odvíjí od velké poptávky klientů. S potěšením mohu konstatovat, že Češi a především mladá generace se rozhodla se sebou něco dělat.

Jak uspět v konkurenčním prostředí?

  • Numero uno je vybavení posilovny. Vybavení musí být kvalitní a smysluplně rozmístěné po posilovně. Dále je potřeba hojně využívané stroje například věž s horní kladkou, či benchpress  mít v dostatečném množství. Není možné, aby na celou posilovnu byla jedna kladka. To způsobuje, že vaši klienti musí několik minut čekat, než na ně dojde řada a příště si budou hodně rozmýšlet, zda takovéto čekání chtějí znovu podstupovat, nebo půjdou ke konkurenci.
  • Dalším aspektem je kvalita prostředí. Posilovna by měla být prosluněná, plná světla. Pochmurné tmavé prostředí nikomu nesvědčí. S prostředím souvisí i kvalita šaten a jejich čistota, včetně sprch a toalet.
  • Výhodou jsou doplňkové služby. Příkladem je dětský koutek, kam mohou maminky dát své děti a jít bezstarostně cvičit. K zahození není ani odpočinková zóna s křesly a stoly, kde si klienti mohou vypít proteinové nápoje, či kávu a popovídat si.
  • Základním pilířem organizace provozu je online rezervační systém. Možná by vás tento bod nenapadl, protože spousta majitelů mu nepřikládá velkou váhu, což je chyba. Chod posilovny, či jakéhokoliv jiného sportovního centra přeci závisí na efektivním využívání času, proto je důležitý kvalitní rezervační systém.

Co přináší rezervační systém?

  1. Spolehlivost: Zkuste zavzpomínat, když jste dělali rezervace v Excelu. Velice chaotické a často došlo k překliknutí. Nedej bože, když kolega měl jinou verzi Office a celé se to rozházelo. Toto vás již nemusí trápit. K rezervaci dochází přes internet. Nezáleží, na jakém zařízení se nacházíte, jestli počítači, či telefonu. Navíc každá změna se projeví v reálném čase.
  2. Efektivita: Snadné a rychlé zadání kurzu, lekce, či vystavení permanentky. Dostupnost 24 hodin denně odkudkoliv, kde je připojení k internetu. Klienti vám nemusí volat a domlouvat se na termínech, kdy by chtěli přijít. Jednoduše pomocí online rezervace se sami zapíší na webových stránkách. To šetří čas vám i klientům.
  3. Přehlednost: Trenéři vědí obsazenost lekcí, dále v přehledném kalendáři si zobrazí všechny nadcházející lekce, či hodiny s osobní konzultací. Zároveň klienti jsou pomocí sms, emailu informováni, že se blíží čas lekce, na kterou se zapsali.

Prezentaci rezervačního systému, který je určen nejen pro fitness centra, naleznete také na stránkách 4fitness, kde jsou stručně uvedeny hlavní funkce a možnosti webové aplikace pro rezervace.

Tip: Novinky a zajímavé informace o systému naleznete na sociálních sítích Facebook a Google+.