Jedna z častých otázek, která každého fyzicky aktivního člověka napadne, když ho přepadne nachlazení. Zda vykonávat své pravidelné sportovní aktivity (posilování, běh) a jak se říká nachlazení přejít a dělat, jako by vůbec žádné nebylo. Rozhodnutí je samozřejmě vždy na vás, ale pokusím vám  objasnit určité problémy spojené s tím.

Proč nesportovat při nachlazení?

  1. Výkonnost: Nachlazení vás bude velice limitovat vaše výkonnost při tréninku bude klidně o 50% menší, nežli když jste zdraví. Projeví se to na brzké únavě po pár cvicích, dále na mnohem menších vahách, které dokážete zvednout oproti normálu a také při běhání budete ihned zadýchaní a takřka nic neuběhnete. Takže ve výsledku bude přínos cvičení minimální z pohledu tréninku
  2. Komplikace: V dnešní době není i pouhé nachlazení radno podceňovat a pokud s ním budete dělat namáhavou fyzickou aktivitu, jakou posilování, či jakýkoliv jiný trénink rozhodně je. Koledujete si o značné zhoršení průběhu nemoci a prodloužení doby uzdravení. Například místo 3 dnů budete mimo týden.
  3. Zátěž na organizmus: Při nachlazení, či jakékoliv nemoci je při cvičení nápor na váš organizmus mnohem větší, nežli normálně. Například pro termoregulační systém těla, kdy se budete mnohem více potit a přehřívat, nežli když jste zdraví.

Co dělat při nachlazení?

Rozhodně tedy v době nachlazení vynechte tréninky a lehněte si do postele. Kromě klasických léků na nachlazení,rýmu, kašel atd. si kupte vitamínové tablety s vitamínem C, který podporuje imunitní systém.