V tomto článku naleznete jednoduché tipy a triky, které vám mohou ve vašem boji s nadváhou. Jedná se o malé kousky skládačky, které ve výsledku mohou znatelně zlepšit výsledek vašeho snažení se v dietě.

1. Voda s citrónem

Doporučuje se pít po probuzení voda s citrónem, nejlépe pokud bude voda vlažná. Důvody proč, pít po probuzení vlažnou vodu s citrónem jsou jednoduché:

  • Nastartuje váš metabolizmus
  • Pomáhá hubnout
  • Pročistí po ránu váš organizmus

Samozřejmostí je i snídaně po ránu, která též nastartuje váš metabolizmus a je jedno z nejdůležitějších jídel dne.

2. Jezte ke svačině jablko

Je vhodné jíst mezi snídaní a obědem jablko, ke svačině. Určité vědecké studie potvrdily, že jablka pomáhají hubnout. Samozřejmě se nejedná o nějaké závratné hodnoty a rozhodně už vůbec, ne že když sníte mísu jablek, že zhubnete to by mělo opačný efekt, kvůli nadbytku cukrů. Jablko také pomůže zahnat případnou chuť na sladké a ochrání vás tedy od případného zhřešení diety. Také může svým způsobem zlepšit náladu.

3. Pijte zelený čaj

Jak jsem již psal v samotném článku: Zelený čaj pomáhá hubnout?. Pijte zelený čaj, který pozitivně ovlivňuje váš metabolizmus a pomáhá hubnout, také díky vysokému množství antioxidantů pročišťuje vaše tělo. Také vám dodá energii, takže pokud se cítíte unavení dejte si šálek zeleného čaje a kofein v něm obsažený vám pomůže přečkat náročné dny, například v práci.

4. Pijte kávu

Káva je takřka na stejném principu, jako již zmíněný zelený čaj a také jsem již o ní psal v samotném článku: Pomáhá kafe v hubnutí?.  Káva též pomáhá pozitivně v hubnutí a může sloužit, i jako „nakopávač“ před fyzickými aktivitami, aby jste vydrželi například cvičit déle a intenzivněji.

5. Pijte dostatek vody

Jistě vás už na škole učili, že voda je základ života. Dá se to říci i o dietě, jelikož voda je součástí všech aktivit co se dějí v těle, tedy i štěpení tuků. Proto musíte za den pít dostatek vody. Raději dodám čisté vody, ta by měla vždy být základem pitného režimu a tvořit jeho 90% část.  Pokud se ptáte, kolik by jste měli vypít vody tak to záleží na různých věcech, například zda ten den vykonáváte fyzickou aktivitu, potom musíte vypít více vody, nežli v den, kdy žádnou pohybovou aktivitu nevykonáváte.

Jednoduchým ukazatelem, zda pijete dostatečné množství vody je barva moči. Pokud je žlutá, tak nemáte dostatečný přísun vody.

5. Light nápoje

O těchto Light nápojích jsem již psal také v samotném článku: Je vhodné pít LIGHT nápoje v dietě?. Tyto nápoje s nulovým množstvím cukrů mohou být vaším velkým pomocníkem do diety, pokud na vás přijde mlsná, či dostanete prostě chuť na sladké můžete využít těchto nápojů a tím ošálit vaše chuťové buňky. Mějte na paměti, že to nesmíte ovšem přehánět s pitím těchto nápojů a rozhodně nesmí být základem vašeho pitného režimu.

Příklady Light nápojů: Coca Cola Zero, Coca Cola Ligt, Pepsi Ligt, Kofola Bez cukru.