Rok se s rokem sešel a klasicky nastává období začátků předsevzetí. Nejčastější předsevzetí, jak vás jistě už napadlo je „Zhubnu!“ Možná i z tohoto důvodu se právě nacházíte na těchto stránkách zaměřených na fitness a zdravý životní styl. V tomto článku bych vám rád ukázal, že neplatí obecně známé pravidlo „jezte méně, budete hubnout“, ba naopak.  Po čase neudržitelného hladovění se to ve vás zlomí a vrátíte se zpátky ke starému způsobu stravování a zpravidla přiberete ještě nějaké to kilo navíc. Já říkám jezte více, ale ZDRAVĚ a KVALITNĚ.

Názorný příklad, pokud si dáte k večeři zakoupenou mraženou pizzu (320g). Ta má přibližnou kalorickou hodnotu 600kcal. Nebo vyberete zdravější jídlo těstovinový salát s kuřecím masem (320g) s přibližnou kalorickou hodnotou 350kcal. Na první pohled je ihned viditelné, že při stejné gramáži má pizza skoro 2x větší kalorickou hodnotu a to nebereme v potaz cukry a tuky.

Nyní už sami vidíte, že lze jíst více a zároveň hubnout, protože ve výsledku zkonzumujete menší kalorickou hodnotu. Člověk by měl jíst nejlépe 6x denně v pravidelnou dobu, aby tělo nemělo nutkání ukládat přebytečné kalorie do tukových zásob.

Dalším důležitým kritériem je kvalita potravin, aby tělo z nich dokázal přijmout co nejvíce živin a snadno je vstřebalo. Zároveň zde hraje roli i psychika, která je v dietě důležitá. Jídlo vám musí chutnat, pokud budete jíst nekvalitní potraviny, budete unavení, mrzutí, nervózní, což zpravidla povede k návratu hojnosti nezdravých potravin.

Jaké potraviny patří do diety?

Zdroje sacharidů:

  • Těstoviny
  • Luštěniny
  • Brambory
  • Rýže
  • Ovesné vločky

Zdroje bílkovin:

  • Maso
  • Tvaroh
  • Cottage sýr
  • Mléčné produkty

Zdroje tuků:

  • Extra panenské olivové oleje
  • Ryby
  • Ořechy

Příklad zdravého jídla:

Potřebné suroviny:

Postup:

Kuřecí maso nakrájejte na malé kostičky a osmahněte na pánvi pokapanou olivovým olejem. Následně k nim přidejte pesto a nechte chvíli povařit, aby se chutě spojily. Nakonec vařte  italské těstoviny v osolené vodě  po dobu 10-12 minut. Doporučuji následně uvařené těstoviny přidat do pánve s masem a pestem a promíchat.

Výsledkem je velice chutný dietní pokrm, který je zároveň nutričně vyvážený. Kuřecí maso vašemu tělu dodá bílkoviny, těstoviny plnohodnotné sacharidy a olivový olej zdravé tuky.

Určitě poznáte obrovský rozdíl mezi chutí kvalitních těstovin Busiate, které jsou ručně vyráběné z tvrdé pšeničné krupice pěstované na Sicílii a klasickými těstovinami bez chuti zakoupenými v supermarketu.

Informace: Veškeré použité suroviny byly zakoupeny v e-shopu foodparadise.cz, který se specializuje na kvalitní italské potraviny. Doporučit mohu rozsáhlou nabídku těstovin všeho druhu.