Držíte právě dietu a zamýšlíte se nad tím zda je k večeři lepší ovoce, či zelenina? Tak právě tento článek vám odpoví na tuto vaší otázku.

Hlavním parametrem je čas, neboť po večeři již většinou žádnou namáhavou aktivitu nevykonáváte, proto je důležité to co jíte právě z již zmíněného důvodu, neboť pokud získanou energii z večeře nespálíte tak se ukládá do tuků.

Proto by večeře měla být lehká a obsahovat málo kalorií a výživově  co nejméně nezdravých tuků a cukrů a zde je kámen úrazu. Ovoce obsahuje velké množství cukrů a tím je i kaloričtější nežli zelenina. Proto je mnohem vhodnější zelenina, jako večeře a i z toho důvodu že má výborný poměr nízké kaloričnosti a zároveň vysokého nasycení žaludku.

Porovnání  jablka a okurky, pro ujasnění:

Porovnání jablko x salátová okurka

Z tabulky jasně vyplývá obrovský rozdíl, jak v kcal. tak i v cukrech. Proto je lepší jíst k večeři zeleninu.

Zároveň díky nižší kalorické hodnotě si můžete dopřát mnohem větší množství zeleniny, nežli ovoce a tím více zasytit žaludek a jít spát bez pocitu hladu.