V tomto článku se dozvíte, proč je dobré jíst tvaroh a především, kdy je bude jeho přínos nejefektivnější pro vaše svaly. Tvaroh je odvěké jídlo, kterým se ládují všichni lidí, kteří se snaží nabrat svaly, či zhubnout a zpevnit svou postavu. Důvodů proč jíst tvaroh je mnoho a většinu z nich se nyní dozvíte

  1. Jedná se o dietní potravinu, pokud si koupíte nízkotučný, či odtučněný tvaroh, tak jedna vanička tvarohu 250g má pouhých cca 160 kcal a dokonale umí „zaplácnout“ vaše břicho a pocit hladu se dlouhou dobu nedostaví.
  2. Tvaroh je výborným zdrojem bílkovin. Jedna vanička tvarohu má průměrně 25-30g bílkovin. Zde se jedná o bílkovinu Kasein, která se v organizmu vstřebává po dlouhou dobu 7hodin, díky čemuž jsou svaly zásobeny bílkovinami na dlouhou dobu.
  3. Pokud nemáte peníze na suplementy, jako je Protein, tak tvaroh může být spolu s cottage sýry náhradou příjmu bílkovin po tréninku.

Kdy je dobré jíst tvaroh?

Nejvhodnější doba, kdy si dopřát tvaroh je ke snídani, či večeři nebo druhé večeři v závislosti na vašem objemu/dietě. Proč právě ráno nebo na noc? Protože tvaroh, jak jsem již zmiňoval obsahuje bílkovinu Kasein, díky které bude dodávat svalům přes noc bílkoviny, aniž by „hladověly“ a to samé při snídani budou svaly zásobeny postupně bílkovinami do doby oběda.

Jaký jíst tvaroh?

V dietě je nejvhodnější nízkotučný, či odtučněný tvaroh s 0,5% tuku. Například v Lidlu můžete nakoupit Pilos odtučněný tvaroh ve vaničce s 0,5% tuku. Pokud vaše dieta není tak drastická můžete si dopřát tučnější verzi tvarohu.

Tip: Tvaroh mnohem lépe chutná promíchaný s nakrájenými cherry rajčaty, které tvarohu dodají chuť a bude poživatelnější.